Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

Obrazek

 


1. NOVÝ ZAČÁTEK   (A New Beginning)
Zatímco kníže Ignor testuje katapult na zničení hradu Strdína, královské páže Kryštof veze spolu s Podlošem jídlo pro místní dřevorubce. Jen co dorazí, jsou napadeni Ignorovými tupouny. Kryštof je pronásledován tupouny, zachrání ho však šest gumídků-Brůča, Babča, Brepta, Bumla, Bíďa a Bára. Zpočátku nechce šest posledních gumídků zasahovat do konfliktu. Poté co však Kryštofův medailon otevře Velkou gumvědnou knihu, nabádající k boji proti zlu, vydají se Ignora zastavit. 

 


2. NEKALÝ KAMENÍK / BREPTA TO RÁD HORKÉ (The Sinister Sculptor / Zummi Makes It Hot
Nekalý kameník - Zatímco Brůča a Babča si doma neustále lezou na nervy, jsou ostatní chyceni zlým kameníkem, který je kouzelným práškem změní v sochy. Ty potom prodá králi. Brůča a Babča spojí síly a vydávají se sebrat kameníkovi destičku se zaříkávadlem, které zruší kouzlo.

Brepta to rád horké - Gumídkům dochází hopsinková šťáva. Navíc přestane téct voda, jedna z hlavních surovin pro výrobu šťávy. Brůča s Bumlou a Bárou hledá, kde je ucpané potrubí. Mezitím Brepta, Bíďa, Babča a Kryštof vyráží zjistit skutečnou příčinu problému k prameni na okraji Lotrounska.  

 


3. DRAČICE JE DRAČICE / KDOPAK BY SE DRAKA BÁL  (Someday my Prints Will Come / Can I Keep Him?)
Dračice je dračice - Brepta s Bumlou objeví tajnou místnost s dračí návnadou. Bumla do ní vleze, nedopatřením ji zapne a odskáče pryč. Ostatní se během hledání setkají se skutečnou, ale mírumilovnou dračicí. Jen co však zachrání Bumlu, musí zachránit také dračici před královým vojskem.

Kdopak by se draka bál - Bíďa a Bára si sice lezou na nervy, kvůli zaneprázdněnosti ostatních a Bíďovým alotriím s novou píšťalkou jsou ale posláni hrát si spolu ven. U jezera však Bíďa svou píšťalkou probudí jezerního draka. Oba se rozhodnou na drakovi svézt, ten je ale odnese tam kam nechtějí, na Lotrník. 

 


4. ZLATÝ SLAVÍK V KLECI    ( A Gummi In a Gilded Cage)
Gumídci dávají dohromady vzducholet co našel Brepta a shánějí dostatek hopsinkové šťávy na palivo. Jen Brůča protestuje, protože si myslí že gumídci by neměli létat. Během toho Bára zkouší své pěvecké dovednosti a složí novou písničku "Až si líznu hopsinkové šťávy". Mezitím si ji ale vyhlídnou dva Krhouni, kteří shánějí nového "zlatého slavíčka" pro svého krále, a vzápětí ji unesou na své sídlo na nejvyšší hoře království. Zbývajícím gumídkům nezbývá než se pomocí vzducholetu dostat na horu a zachránit Báru.

 

 

5. VĚŠTÍRNA   /   DIVOTVORNÝ KÁMEN   (The Oracle / When You Wish upon A Stone)
Věštírna - Bumla má problémy s přejídáním, musí tedy držet přísnou dietu. Mezitím Ignor plánuje jak dobýt Strdín, když mu tupouni poví o zázračné věštírně. Hledání jídla zavede Bumlu na stejné místo jako Ignora. Jako "věštec" donutí knížete sehnat mlsné dary, nakonec je ale Ignorem odhalen.

Divotvorný kámen - Kryštof, ponížený Podlošem, si přeje být větší než on. Spolu s Bíďou se dozví o zázračném emeraldu, který plní přání. Vydají se tedy najít jeskyni, kde se kámen nachází. Narazí však na velkého zlého obra hlídajícího kámen.

 


6. NA KOHO TO JMÉNO PADNE    ( A Gummi By Any Other Name)
Princezna Klára si díky svým povinnostem připadá jako vězeň na vlastním hradě. Přestrojí se tedy za selku a vyrazí s Kryštofem do lesa. Mezitím Bára rovněž touží po změně, Brepta jí tedy vykouzlí klobouk proměn, který změní svého majitele v osobu, jejíž jméno vysloví. Bára se změní v princeznu a vydává se s Bíďou na hrad. Netuší však, že kníže Ignor plánuje únos princezy. Zatímco tupouni v lesích unesou pravou Kláru a Kryštofa, Ignor se vkrade na Strdín a unese Báru.

 


7. PUNŤA SE VRACÍ  /  CHROCHTAVÉ RODEO    ( Loopie Go Home / A-Huntig We Will Go)
Punťa se vrací - Bíďa najde v lese opuštěné vlčí mláďe a ujme se ho. V Gumdolí má však domácí mazlíčky zakázané a tak jej musí skrývat. Vlk však jednou vyroste a všimnou si ho i ostatní gumídci. Musí tedy zpět do lesa - to ovšem nebude tak snadné...

Chrochtavé rodeo - Král Kristián a rytíř Randál jsou známí svými hrdinskými historkami z bitev, které jim ale nikdo nevěří. V lese u Strdína se objevil velký divočák, který napadá lidi. To je příležitost k tomu, aby se král  a rytíř ukázali jako nebojácní hrdinové...

 


8. ROZHODNUTÍ   /   NOC S CHRLIČEM  ( The Fence Sitter / The Night Of The Gargoyle)
Rozhodnutí - Gumídky trápí pták požírající jejich hopsinky. Brůča přijde s nápadem postavit plot, který ho zastaví. Babča chce ale postavit strašáka. Protože hlasování je vyrovnané a Bíďa nemůže hlasovat, musí o všem rozhodnout Bumla. Ten se tak stává obětí "volební agitace" obou táborů.

Noc s chrličem - Král dostane k svátku ošklivou sošku chrliče, podle podpisu od "gumídků". Ti však králi žádný dar neposlali. Brepta zjistí, že chrlič je zlý a za úplňku obžívá. Je jasné, že jej poslal kníže Ignor s cílem zbavit se krále. Gumídci tedy spěchají krále zachránit. 

 


9. TAJEMSTVÍ ŠŤÁVY  (The Secret of the Juice)
Tupouni sbírají po celém Gumdolí hopsinky, aby kníže Ignor mohl uvařit šťávu. K tomu však potřebují gumídka, který zná recept. Pokusí se tedy unést Babču, plán se jim však nepodaří. Gumídci si uvědomí, že bez Babči by neměli šťávu a byli by ztraceni. Babča tedy začne učit Báru, jak vařit šťávu. Té ale vaření šťávy moc nejde, a tak jde raději střílet s Klárou z luku. Mezitím však tupouni s Ignorem připraví lepší past a vzápětí unesou Babču na Lotrník.

 


10. NÁLADOVÝ BRŮČA / SOUBOJ ČARODĚJŮ  (Sweet and Sour Gruffi / Duel of the Wizards)
Náladový Brůča - Gumídci uklízejí škody po bouřce. Díky ní se dokonce v jedné místnosti propadl strop a vznikla díra ven. A král má každou chvíli zjišťovat škody. A tak Brůča vztekle popohání ostatní k práci. Ti mají jeho diktování dost a napadne je použít na něj kouzlo, které ho zpříjemní. Brepta nesouhlasí, ale když Brůča vtrhne do místnosti a vytrhne stránku z Gumvědné knihy, použije Brepta kouzlo. Z Brůči je sice dobrák, ale jen dokud neuslyší slovo „díky“.

Souboj čarodějů - Do Gumdolí přicestoval známý čaroděj don Kokr ze Španěl. Toho využije Ignor a ukradne mu klíč, bez něhož neotevře kouzelná vrata domů. Za klíč žádá Ignor zničení Strdína. Čaroděj však začne klíč hledat a ničit tak Gumdolí. Když se ho gumídci snaží po dobrém zastavit, zaútočí na ně. Brepta se mu tedy postaví a začíná souboj čarodějů.

 

 

11. CHYTRÁ PAST NA HLUPÁKY / HONIČKA NA HOPSTRÁDĚ   ( What You See is Me / Toadie’s Wild Ride)
Chytrá past na hlupáky - Ignor s tupouny se opět snaží chytit gumídky a dostat z nich jejich tajemství. Málem jim padne do pasti Bumla, ten se ale schová na statku slepé pastýřky. Tupouni prohledají celý dům, ale nic nenajdou. Nepodívali se totiž na seník. Když to Ignor zjistí, jde prohledat dům osobně.

Honička na hopstrádě - Stoupa je vyhozen z hradu a nesmí se vrátit, dokud nevykoná „hrdinský“ čin. Nejdřív jen bloudí lesem, ale vzápětí se shodou náhod dostane do tunelu hopstrády a díky tomu až do Gumdolí. Jediný, kdo si všiml Stoupy je Bumla. Tomu ale díky jeho vtípku o tupounkovi nikdo nevěří. Že Bumla nelhal, zjistí až když Stoupa ukradne sud hopsinkové šťávy a ujíždí s ním hopstrádou směrem na Lotrník. 

 


12. BUBLINOVÉ TRABLE  /  MY CIZINOU JSME BLOUDILI  (Bubble Trouble /  A Gummi in a Strange Land)
Bublinové trable - Bára najde v lese opištěné dračí mládě a dá mu napít hopsinkové šťávy. Dráček začne vypoušťet ohnivé bubliny, které mocně vybuchují - toho si všimne kníže Ignor a chce tuto zbraň použít na hrad Strdín.

My cizinou jsme bloudili - Babča, Bíďa a Brůča jsou na pikniku a Brůču uhrane skřet Skřecece,tak, že chodí jako náměsíčný. Musí tedy skřeta opět najít aby Brůču zase probudil. Skřet je ale mrzout a ukrývá se v nebezpečné části Lotrounska.
 


13. SVĚTLOSKOP    (Light Makes Right)
Breptovi se podaří najít starý vynález Gumídků - světloskop. Ten umí vysílat zprávy za moře pro Gumídky, kteří utekli z Gumdolí před zlými lidmi. Nyní už je v Gumdolí bezpečno a tak se naše parta pokusí odeslat Gumídkům zprávu. Nedaleko ale slídí kníže Ignor, který chce ničivý paprsek světloskopu použít na dobití Strdínského hradu.

 


14. JEN VÝŠ, JEN DÁL   (Up, Up and Away)  
Blízko skrýše gumídků se zřítí vzducholoď. Bíďa s Kryštofem naleznou v jejích troskách neznámého gumídka. Ten je překvapen, když zjistí, že skoro všichni gumídci odpluli dávno pryč. S pomocí ostatních gumídků a Kryštofa opraví vzducholoď a plánuje je najít. Ostatní chtějí nejdřív letět s ním, ale nakonec se rozhodnou zůstat. Bíďa chce ale odletět za každou cenu, protože jen tak dostane šanci stát se rytířem. Zbývající gumídci svolí a Bíďa odlétá. Vzducholoď ovšem přepadne Ignor a napadne s ní Strdín.

 


15. BUMLA NA TRYSKOVÝ POHON / STO DUKÁTŮ ZA IGNORA  (Faster Than Speeding Tummi / For A Sovereigner More)
Bumla na tryskový pohon - Gumídkům se pokazí mýdlostroj a zaplaví celý příbytek mýdlem. Za vše může Bumla, který měl stroj hlídat, musí tedy nepořádek uklidit. To mu však jde velmi pomalu, tak požádá Breptu o zrychlovací kouzlo. To zpočátku Bumlovi pomáhá, ale vzápětí se pokazí a Bumla začne nekontrolovaně pobíhat po celém Gumdolí.

Sto dukátů za Ignora - Ignor si najal nájemného lovce Robina Párátka, aby pro něj chytil gumídky. Párátko chytí Bíďu a donese jej knížeti. Ten mu však nechce dát slíbených 20 dukátů, a tak je unesen a tupouni musí zaplatit výkupné 100 dukátů, aby byl propuštěn. Pokus tupounů lovce zastavit skončí neúspěšně. Ignor s Bíďou a dukáty uteče, ale Párátko je pronásleduje. Aby se oba zachránili, nezbývá jim než spolupracovat.

 


16. STŘETY A SKŘETY / JSEM PŘECE PRINCEZNA  (Over The River and Through The Trolls / You Snooze you Lose)
Střety a skřety - V Medunii řádí loupežní skřeti. Plánují přepadnout kočár se zlatem, se kterým jede Kryštofův dědeček. Kryštof tedy požádá gumídky o pomoc. Protože dědeček kdysi našel jejich medailon, gumídci sohlasí. Brepta a Brůča se přestrojí za skřety a Kryštof za cestujícího, aby našli skřety, přivolali rytíře a zachránili dědečka.

Jsem přece princezna - Knížeti Ignorovi se náhodou podaří udělat uspávací lektvar. S ním vzápětí uspí všechny na Strdíně. Jen princezna Klára unikla, protože byla zrovna ve své skrýši. Klára pospíchá do Gumdolí a přivede na pomoc gumídky a Kryštofa. Všichni společně poté brání hrad před Ignorem, než účinek lektvaru pomine.

 


17. TAJEMSTVÍ RUDÉHO MSTITELE  (The Crimson Avenger)
Během hraní si u hradu Bíďa překazí loupež. Když o něm padne ráno zmínka jako o Rudém mstiteli, rozhodne se v převleku bránit spravedlnost. Jediný kdo ví že Rudý mstitel je Bíďa, je Bumla, který se stává jeho pomocníkem. Zloděj, jemuž Bíďa překazil loupež, však pokračuje s krádežemi. Ukradne královi jeho rubíny a svede krádež na Kryštofa. Mezitím Bíďa omylem napomůže loupeži a je prohlášen za veřejné ohrožení. Když se ke všemu zraní Bumla, rozhodne se Bíďa přestat. Klára se pokouší zloděje zastavit sama v převleku za Rudého mstitele, je však chycena a dostane domácí vězení. Když se Bíďa vše dozví, vrací se jako Rudý mstitel zastavit zloděje a očistit přátele.

 


18. ČERNÝ RYTÍŘ ZASAHUJE / I PATOLÍZAL SE SPÁLÍ  (The Crimson Avenger / Do Unto Ogres)
Černý rytíř zasahuje - Kníže Ignor uvězní krále do kouzelného vějce a chystá se usednout na trůn. Netuší však, že princezna Klára a Brůča jdou králi na pomoc. V přestrojení za černého rytíře a jeho páže se dostanou na Lotrník. Zatímco Brůča odlákává pozornost Ignora a tupounů, Klára se pustí do hledání vejce...


I patolízal se spálí - Bára vynalezne prostředek na růst hopsinek, ale úspěchu od ostatních se nedočká. Tou dobou Ignor vyhostí pro neposlušnost Stoupu z Lotrounska. Bára zachrání Stoupovi život a on se rozhodne stát se jejím oddaným sluhou. Ve chvíli, kdy se spolu spřátelí, unesou dva Tupouni Báru na Lotrník. Stoupa využije růstových kapek a vydá se Báru zachránit...

 


19. NA KOHO TO KOUZLO PLATÍ   (For Whom The Spell Holds)
Brepta objeví v gumvědné knize novou stránku o magii pro pokročilé kouzelníky. Nejdřív ji nechce otevřít kvůli varování před velkým nebezpečím. Ale když ho ostatní označí za amatéra, otevře ji. Tím však dá znamení zlému čaroději uvězněnému starými gumídky hluboko pod zemí. Ten vytvoří příšeru, která pro něj ukradne gumvědnou knihu.

 


20. ZTRÁTY A NÁLEZY / HÁDEJ, KDO PŘIJDE NA OSLAVU  (Little Bears Lost / Guess Who’s Gumming To Dinner?)
Ztráty a nálezy - Gumídkům se ztrácí jedna věc za druhou. Jeden vidí ve druhém zloděje. Brepta tedy zkouší použít kouzlo, které by ho za ztracenými věcmi zavedlo a usvědčilo pachatele. Místo toho ale vysloví špatnou formuli a zmenší sebe i Babču.


Hádej, kdo příjde na oslavu - Bára chce pozvat Kláru na oslavu loučení s podzimem. Namluví jí, že oslava je plná zábavy v duchu gumídkovské tradice. Ovšem ve skutečnosti gumídci v den svátku jen lenoší. Brepta ale Báře poví, že podle knihy tradic byla výzdoba a zábava kdysi skutečně zvykem. A tak se začíná s výzdobou a se všemi dalšími přípravami. Ostatní ale rychle přejde chuť, a tak připraví oslavu dle tradic po svém.

 


21. TAM ZA MOŘEM GUMDOLÍ LEŽÍ  ( My Gummi Lies Over The Ocean)
Bumla postaví svou první velkou loď a s Brůčou se vydává na zkušební plavbu. Proud je strhne až na moře. Dorazí až k tropickému ostrovu kde narazí na nového gumídka Bóžu - fanatického milovníka extravagantního umění. Ostrov se však hroutí a všichni tři se musí co nejrychleji dostat zpět na moře a domů...

 


22. MELA S KARAMELEM / STOUPA STOUPL VEDLE  (Too Many Cooks / Just A Tad Smarter)
Mela s karamelem - Na Strdín přijíždí slavný kuchař, který jako jediný široko daleko dělá výborné karamelky. Přišli kvůli tomu nejen lidé z celé Medunie, ale i Bára, Bíďa a Bumla. O to horší je zjištění, že kuchař končí a udělá už jen poslední malou várku pro krále. Gumídci se tedy vplíží do hradní kuchyně a zjistí recept na karamelky. A jen co kuchař odejde, pokusí se karamelky uvařit.

Stoupa stoupl vedle - Na Lotrník přišel nový tupoun, Stoupův bratranec. Ten přesvědčí ostatní tupouny, aby místo tyrana Ignora následovali jej, stane se novým vůdcem a vyhodí Ignora z hradu. Záhy nařídí polovině tupounů zničit hopsinkové keře gumídků. Druhá polovina na Lotrníku ovšem trpí víc než za Ignora, dokonce se musí koupat. Když gumídci zjistí, že tupouni mají nového vůdce, vydávají se najít Ignora a vrátit mu vládu nad Lotrníkem a tupouny.
 

 

23. V KAŽDÉM TĚLE JINÝ DUCH / CUKR NAD ZLATO  ( If I Were You / The Eye of the Beholder)
V každém těle jiný duch - Ignor koupí od čaroděje kouzelnou hůlku, která mu umožňuje si s kýmkoliv vyměnit tělo. V lese chytí Bumlu a vymění si tělo s ním. A zatímco Bumla v Ignorově těle je hlídán tupouny, Ignor se jako Bumla dostane až do skrýše gumídků.

Cukr nad zlato - Když Klára nepřijde na schůzku s Bárou, jde ji Bára hledat na Strdín. Zde se dozví, že se chystá svatba krále s jistou Marcipaní. A taky že Marcipaní je čarodějnice, kterou o den dřív Bára viděla v lese. Marně se snaží Marcipaní zastavit, až přijde na to, že její kouzlo zruší cukr.

 


24. ČÁRY MÁRY / NA STRDÍNĚ ROSTE STROM   (Presto Gummo / A Tree Grows In Dunwyn)

Čáry máry - Bumla chce být velkým kouzelníkem stejně jako Brepta. Když to zjistí Bíďa, vystřelí si z něj, a pomůže mu několika předem připravenými triky, aby si myslel že je opravdu kouzelník. Legrace však skončí když se objeví Ignor s Tupouny a unese Bumlu na Lotrník.

Na Strdíně roste strom - Gumídci s Klárou odvezli starou jabloň z lesa jako dárek králi ke Dni vladařů. Netuší ale, že si v ní skřeti schovali své zlato a teď ho hledají. Než cokoliv zjistí, skřeti je přepadnou a zajmou. Brůča, Bumla a Brepta musí přinést zlato z hradu, jinak ostatní špatně skončí. Ale zlato už našly stráže a daly ho do královské pokladnice. Nezbývá než zlato sebrat a pokusit se zachránit ostatní.

 


25. KDYŽ SE VRÁTÍ PUČMIDRÁTI    (Day of Beevilweevil)
Díky Bumlově chybě jsou všechny hopsinkové keře do jednoho sežrány nájezdem pučmidrátů. Bóža si však vzpomene na vyprávění o Šeredném hvozdu, kde žili zemědělští experti mezi gumídky. Pravděpodobně se zde nachází hopsinkové keře. Té noci Bumla a Bóža odjedou shánět keř bez ostatních. Když ti zjistí co se stalo, vyráží za nimi. Jsou ale vzápětí zajati živými stromy, kteří nezapomněli místním gumídkům jejich útěk.

 

 

26. SAMÁ VODA / PŘÍLIŠ BLÍZKÁ SETKÁNÍ  (Water Way To Go / Close Encounters for a Gummi Kind)
Samá voda - Bóža chce namalovat další obraz, chybí mu ale inspirace. V tom narazí na mořskou pannu Akvarianu. Ta má nejdřív z gumídků strach, ale pak zjistí že jejich úmysly nejsou zlé. Jde vrátit Bóžovi jeho ztracená plátna a nabízí se i jako inspirace pro obraz. Mořské panny a její obludy si však všiml i kníže Ignor. Ten unese Akvarianu na Lotrník a její obludu pošle rozbít hradby Strdína.

Příliš blízká setkání - Bóža sestrojil novou past na tupouny-dřevěnou maketu Brůči na kolečkách. To se samozřejmě nelíbí Brůčovi, protože výtvor může poškodit jeho pasti. Proti tupounům se past kupodivu osvědčí. Bóža ale zapomněl, že se jeho „Otesánek“ sám od sebe nezastaví. A ten míří přímo dál do lesa, kde si ho všimnou lidé z království a začnou hon na gumídky.

 


27. HLEDÁNÍ ZTRACENÉHO JARA / VLK A KOUZLÁTKA   (Snows Your Old Man / Boggling the Bears)
Hledání ztraceného jara - V Gumdolí už mělo být dávno jaro, je ale stále zima až praští. Když se Arťa vrátí z průzkumu po okolí, poví ostatním, že všude jinde už jaro je. Bíďa, Bára a Bumla jedou na hranice království zjistit příčinu záhady. Tou je podivínský vládce zimy a pán severního větru Ledo Fredo. Jediná šance, jak ho zastavit, je sebrat mu jeho kouzelnou troubu.

Vlk a kouzlátka - Bára najde v lese záhadné zvíře, které má schopnost měnit se v nejrůznější věci. Pojmenuje jej Měňka a odnese si jej domů. Ostatním radši nic neřekne, neboť jim už tak dost starostí přidělávají myši. Kouzlátko však brzy začne dělat neplechu, a aby toho nebylo málo, do Gumdolí si potají přivede příbuzné.

 


28. RYTÍŘI Z BLAFÍKU  (The Knight's Of Gummidoon)
Stará gumídkovská pověst praví o hradě Blafíku, který se objevuje pravidelně jednou za sto let. Zbývajcí gumídci však berou Blafík spíš jako pohádku. Ovšem jen do té doby, než Bíďu zachrání před tupouny rytíři z Blafíku. Ostatní se vydávají Bíďu hledat, a rovněž zjistí, že pověst je pravdivá. A přijdou právě včas na Bíďovo pasování na dočasného rytíře. Idyla však rychle skončí, když je Kryštof při hledání ostatních chycen gumídky z Blafíku a zavřen do vězení. A ke všemu kníže Ignor našel hopsinkovou šťávu a spolu s tupouny táhne na Blafík.

 


29. RADUJME SE, VESELME SE! / ACH. TA LÁSKA MATEŘSKÁ!   (Mirthy Me / Gummi Dearest)
Radujme se, veselme se! - Bíďa, Bára a Bumla se vrátili z procházky a ani netuší, že s nimi přicestoval skřítek vtipálek. Ten nejdřív s Bíďou provede ošklivý vtip Báře. Pak poradí Báře odvetu, jejíž obětí je ale nakonec Bumla. Skřet tedy s Bumlou namaže balíček a židli klihem, místo Báry se ale přilepí Babča. Nakonec si všichni gumídci vyřizují účty mezi sebou. Teď je však na nich, aby vtipálkovi jeho vtípky oplatili.

Ach, ta láska mateřská! - Bíďa si vyjel rybařit do zátoky zlověstných útesů. Když to zjistí Brůča, jede okamžitě pro něj. Najde Bíďu zrovna v líhni mláďat dravých ptáků. Když se chystají odejít, spadne jedno vejce dolů a Brůča musí dolů ho vytáhnout. Vtom se ale začnou líhnout ostatní, a k tomu přiletí máma. Ta najde Bíďu schovaného v prázdné skořápce a bere ho za své mládě. Brůčovi nezbývá než dole najít pravé mládě a vyměnit ho za Bíďu.

 


30. SEDM STATEČNÝCH GUMÍDKŮ  (The Magnificent Seven Gummies)
Na Strdíně se objevil záhadný muž z dálného východu, který naléhavě shání gumídky, aby jim předal jejich kouzelnou sošku. Gumídci poví muži, že mu nemůžou pomoct, neboť mají velké problémy s porouchaným větráním. Když jim ale cizinec větrání spraví, souhlasí s pomocí. Kouzelnou sošku ale mezitím sebral Stoupa, nezbývá jim tedy než si pro ni dojít na Lotrník. Potají se dostanou k sošce a pomocí kouzelné formule se přenesou na dálný východ. S nimi ale i Ignor a Stoupa. Navíc se zde gumídci musí postavit velkému ohnivému drakovi, sužujícímu místní lid.

 

 

31. LOTRNICKÝ DUDÁK / STRDÍNSKÁ MAŠKARÁDA   (Music Hath Charms / Dress For Success)
Lotrnický dudák - Ignor má novou zbraň – dudy, jejichž hudba udělá z každého poslušného otroka. Záhy mu podlehne celá Medunie a dokonce i všichni gumídci kromě Babči. Ta totiž dočasně ohluchla, a tak se stává jedinou nadějí celého království na záchranu.

Strdínská maškaráda - Na Strdíně se koná maškaráda a gumídci na ní nechybějí. Bára touží vyhrát soutěž o nejlepší kostým, ostatní se hodlají poučit a pobavit po svém. Všichni však musí zmizet dřív než začne odmaskování. A vzápětí se objeví mnohem větší problém - Ignor a Stoupa, kteří se plánují zbavit krále pomocí výbušného nerostu. 

 


32. VĚČNÝ AMBROŽ / BABČA TROPÍ HLOUPOSTI  (A Knight To Remember / Gummis just want to have fun)
Věčný Ambrož - Bíďa opět sní o rytířské slávě. To se mu zčásti splní, když potká ducha rytíře Sira Ambrože. Duch žádá, aby mu Bíďa pomohl najít a zničit hodiny posledního soudu. Ten souhlasí a vyráží s ním na cestu. Po mnoha útrapách Bíďa s Ambrožem hodiny najdou, hlídá je ale starý hamoun, který se bojí, že mu chtějí ukrást poklad. Tomu se podaří omylem uvést hodiny do chodu a je na Bíďovi, aby je zničil a zabránil tak konci světa.

Babča tropí hlouposti - Babča má práce až nad hlavu a ostatní jí moc nepomáhají. Navštíví ji však její dávný přítel z mládí, se kterým prožila spoustu dobrodružství. Babča si díky němu vzpomene na svá mladá léta a začne si znovu užívat zábavy. To se ale moc nelíbí ostatním, kteří jsou na ní závislí. Babča se musí rozhodnout, jestli je pro ni důležitější zábava nebo ostatní.

 


33. VŠUDE DOBŘE, V GUMDOLÍ NEJLÍP! / KRISTIÁNŮV NOVÝ PORTRÉT   (There’s No Place like Home / Color me Gummi) 
Všude dobře, v Gumdolí nejlíp! - Ucpaný komín a výbuch hrnce s jídlem způsobí zamoření Gumdolí příšerným pachem. Bára, Bumla a Bíďa si jdou najít nové přístřeší do doby než se doma vyvětrá. Po několika nezdarech se tajně zabydlí na Strdíně. Tam je ale začne pronásledovat králův krysař. Nakonec i Bára pochopí, že doma je nejlíp.

Kristiánův nový portrét - Králi se dostane do rukou Bóžův portrét Kláry s Bárou. Protože zrovna hledá někoho kdo by namaloval jeho vlastní portrét, zeptá se Kryštofa, kdo je malířem. Páže nechce prozradit Bóžu a řekne že je jím on sám. Král tedy chlapce požádá, aby namaloval jeho portrét. Kryštof musí tajně přivést Bóžu na hrad, aby to za něj udělal.

 


34. KDO SE SMĚJE NAPOSLED    ( He Who Laughs Last)
Kryštofův děda Kryšpín se vsadí s baronem Výlupkem, že dokáže existenci gumídků. Mezitím Bumla najde zmínku o stromě, jehož ovoce roste celý rok, a protože v Gumdolí je ovoce nedostatek, jde je natrhat. Strom je ale jedovatý, a když Bumla ochutná, začne se sám měnit ve strom. Pomoci mu může jen kouzlo v gumvědné knize, tu ovšem nemůže Brepta otevřít, protože ztratil medailon. Ten našel baron Výlupek, a hodlá jej schovat, aby neprohrál sázku.

 


35. JAK SE KALIL BUMLA / RUDÝ MSTITEL ZNOVU ZASAHUJE    (Tummi’s Last Stand / The Crimson Avenger Strikes Again)
Jak se kalil Bumla - Ignor slíbí tupounům velkou odměnu za dopadení gumídků, a tak tupouni prohledávají celé Gumdolí. Příliš tlustý a pomalý Bumla je tupouny chycen a jen díky Bíďovi se mu podaří utéct. Oba dva se schovají na místě, které dřív sloužilo jako cvičiště pro gumídky. Bíďu napadne, že by se zde mohl Bumla dostat zpět do formy, a začíná výcvik.

Rudý mstitel znovu zasahuje - Brůča uvidí Bíďu v převleku Rudého mstitele a donutí jej šaty zahodit. Převlek najde Stoupa a lidé ho začnou považovat za Rudého mstitele. Ze Stoupy je rázem hrdina Strdína. Ovšem jen do té doby než nechá utéct Ignora, a málem i s princeznou. Když to zjistí Bíďa, vydává se pravý Rudý mstitel najít falešného a zabránit Ignorovi v dalším pokusu o únos.

 


36. ZPŮVOD NEROZHODUJE / BÍLÝ RYTÍŘ     (Ogre Baby Boom / The White Knight)
Původ nerozhoduje - Ignor chce využít Kristiánovy nepřítomnosti a zaútočit s tupouny na Strdín. Tupouni ale při pokusu chytit Babču spadli do vody plné nepodařené hopsinkové šťávy a staly se z nich opět malé děti. Ignor se zoufale snaží najít kouzlo, po kterém tupouni zase vyrostou. Jeden tupoun se však zatoulá a najde ho Babča, která se ho navzdory nedůvěře ostatních pokusí změnit k lepšímu.

Bílý rytíř - Na Strdín přijíždí věhlasný hrdina Sir Viktor, přezdívaný Bílý rytíř. Narazí však na Ignora, a ten po něm chce, aby mu pomohl dobýt Strdín. V opačném případě Ignor prozradí, že je jeho bratr. Vše se dozví Kryštof, ale nikdo z hradu mu neuvěří. Přivede tedy gumídky, aby společně s ním vrátili Viktora zpět na stranu dobra a zastavili Ignora.

 


37. V NOUZI POTKÁŠ GUMÍDKA / MEČ KONTRA PŘESLICE  (Good Neighbour Gummi / Girl's Knight Out)
V nouzi potkáš gumídka - Brůča si zlomil nohu a není dvakrát nadšený z toho že by měl jen odpočívat a všechno nechat na ostatních. Vzápětí vtrhnou do Gumdolí barbaři a postaví si nad doupětem gumídků tábor. Většina gumídků nevidí jiné řešení než říct Kryštofovi o barbarech, aby na ně král poslal vojsko. Ale Brůča chce navzdory zranění vše vyřešit sám a dostane se do velkých potíží.

Meč kontra přeslice - Na Strdíně se koná rytířský turnaj, jehož vítěz se stane ochráncem princezny Kláry. Ta se chtěla sama klání zúčastnit, ale otec jí to nedovolil. Ona je ale skálopevně přesvědčená že ochránce nepotřebuje, a tak se s pomocí Báry přestrojí za neznámého rytíře a na turnaji všechny ohromí.

 


38. LÉTAJÍCÍ MUŽI NA BÁJEČNÝCH STROJÍCH      (Top Gum)
Bíďa se zbláznil do létání. Po řadě neúspěšných pokusů se mu podařilo sestrojit funkční křídla s pohonem na hopsinkovou šťávu a vzlétnout. Společně s Arťou vyletí do ohromných výšek a najde bájný vzdušný ostrov. Jeho obyvatelé ale nejsou tak čestní jak si Bíďa myslí. Část jeho hopsinkové šťávy nalijí do svých létacích strojů, a když Bíďa odletí, sledují ho s cílem zajmout gumídky, aby pro ně šťávu doživotně vyráběli.

 


39. MILÝ KNÍŽE, KAM S TOU LODÍ?  (Gummi's At Sea)
Bumla najde starý koráb, sestrojený před staletími starými gumídky. Vyjede s ním na moře a náhodou přitom zničí loď knížete Ignora, který připravoval přepadení krále Kristiána. Posléze připluje Bumla s korábem do Gumdolí a ukáže ho ostatním gumídkům. Ti zjistí, že byl sestrojen pro cestu za gumídky do Nového světa a připravují se na odjezd. Koráb ale ukradne Ignor a přepadne s ním Kristiánovu loď.

 


40. KDO TO NEMÁ OD GUMÍDKŮ, V APATYCE NEKOUPÍ / OBROVSKÉ TRAMPOTY (A Gummi A Day Keeps The Doctor Away / Let Sleeping Giants Lie)    
Kdo to nemá od Gumídků... - Neúspěšný mastičkář doktor Rubén je vyhnán z města, protože jeho léčivé kapky neúčinkují jak mají. Bumbla mu chce pomoct a nalije tajně do kotlíku hopsinkovou šťávu. Lidi překvapí účinky, jsou pak hrozně silní. Rubén je však opět vyhnán z města, neboť kapky rychle ztrácí účinky. Mastičkáře unese Ignor a chce po něm recept. Gumídci ho chtějí zachránit, ale jsou zajati. Rubén je osvobodí a mezi lidmi začne prodávat úspěšné růstové kapky na rostliny.


Obrovské trampoty - Gumídci chystají svátek prvního sněhu. Slaví a soutěží. Bíďa a Bára vyhrají a musí donést pytlík s kouzelnou náplní na Leviatanovu horu. Cestou ho ale ztratí. Bára, která by byla radši na Strdíně chce tradici porušit a místo ztraceného pytlíku hodit do jeskyně jen obyčejný pytlík. Obr, jenž byl uspán starými gumídky a staletí spal, se probudí a začne vše ničit. Proto se raději Bíďa s Bárou vrátí pro pytlík a bouchnou ho obru před nosem. On usne a všichni mají klid.
 


41. CESTA DO HOPSANTÝDY   (The Road To Ursalia)         
Brůča hledá ve velké Gumvědné knize způsob jak opravit starý tkalcovský stav. Zapomene na knize svíčku a jde spát. Kniha začne hořet a i přes snahu ji uhasit, z ní nic nezbude. Brůča se rozhodne jít pro novou knihu do bájné Hopsantídy a Bíďa tajně s ním. Hopsantídu najdou a spřátelí se tam s posledním gumídkem sirem Hložinkou (v dalších dílech lord Bodyček). Čarodějnice lady Čajz, která vlastní medailon gumídků touží po Gumvědné knize a město nechává prohledávat svými sluhy poskoky. Zajme Hložinku. Bíďa s Brůčou mezitím opraví pasti ve městě. S jejich pomocí se zbaví nepřátel a osvobodí Hložinku. V místní knihovně jsou všechny knihy sešlé časem. Hložinka dá Brůčovi kouzelnou záložku. Když ji v Gumdolí položí na místo, kde dříve stála Gumvědná kniha, tak se vyčaruje nová. Hložinka zůstává hlídat Hopsantídu.
 


42. MOST PŘES ŘEKU KRÁG / VEČÍREK NEJEN PRO ZVANÉ  (Bridge Over The River Gummi / Life of the Party)
Most přes řeku Krág - Most ke Svízelové louce se zřítí a Brůča se rozhodne k výstavbě nového, bitelnějšího mostu. Tou dobou se Ignor snaží dostat ke Strdínu s další ničivou zbraní a zvolí cestu právě přes nově vystavěný most...


Večírek nejen pro zvané - Ignor si smluví rande s lady Čajz, aby spojili své síly v boji proti gumídkům a k dobytí hradu Strdína. Bára a Bíďa, kteří se tradičně vydávají na každoroční hledání stromu Mžikandru, záměry obou zloduchů prokouknou a rozhodnou se jejich schůzku překazit...

 


43. KRÁLOVSTVÍ ZA DORT / JAK JE DŮLEŽITÉ CTÍT PRAVIDLA  (My Kingdom For A Pie / The World According To Gusto)
Království za dort - Bumla by chtěl co nejdříve oběd a chce Brůčovi pomoct v opravě kuchyně, aby Babča mohla co nejdříve vařit. Vše pokazí a je radši poslán vynést odpadky. Kvůli své žravosti se chytí na past Stoupy a je unesen na Lotrník. Ignor pozná, že když Bumlu pohostí, tak se mu povede zjistit, co chce. Podstrojuje Bumlovi všelijaké laskominy a Bumla nakonec souhlasí, že knížu dovede do Gumdolí. Přelstí Ignora a přivede ho ke vstupu do podzemí, kam sypou gumídci odpadky. Shodí jej dolů. Doma se pak všichni diví, že Bumla nemá na jídlo ani pomyšlení.

Jak je důležité ctít pravidla - Bíďa má dost gumídkovských pravidel, a tak se přestěhuje k Bóžovi, který žije podle hesla „pryč s pravidly“. Po jednom dni spolu ale oba dva rychle pochopí, že někdy pravidla opravdu potřebují.
 

 

44. JEDEN DEN TUPOUNEM   (Ogre For A Day)
Kryštof se snaží udělat dobrý dojem na krále a rytíře, a tak plánuje nepozorovaně vniknout na Lotrník a zjistit nový Ignorův plán. Ale Lotrník je tak přísně střežen, že dovnitř a ven se může dostat jen tupoun. Brepta tedy promění Kryštofa v tupouna. Pokud jej však Brepta neodčaruje do příštího východu slunce, zůstane Kryštof tupounem navždy.

 


45. ŠÍLENĚ UTRÁPENÁ PRINCEZNA / GUMÍDEK GUMÍDKOVI PŘÍTELEM (Princess Problems / A Gummi is a Gummi’s Best Friend)
Šíleně utrápená princezna - Na Strdín přijede vzácná návštěva - král Ludvík s dcerou Marií. Princezna Marie od prvního okamžiku Kláru nesnáší a jejich spor nakonec vyustí ve válku obou království. Bára, kterou Marie považuje za hadrovnou panenku, se rozhodne válce za každou cenu zabránit...


Gumídek Gumídkovi přítelem - Zatímco Brepta pózuje Bóžovi pro novou sochu, Brůča se domnívá, že Brepta za pomocí svých kouzel zkameněl. A tak se snaží obyčejnou kamennou sochu dostat ze spárů lady Čajz...

 

 

46. NENÍ VŠECHNO POKLAD, CO SE LESKNE   (Beg, Borrow and Steal)
Bíďa našel mapu vedoucí k údajnému pokladu, a tak se spolu s Bumlou vydává jej najít. Téměř v cíli ale spustí past a zavalí jedinou cestu k pokladu. Tak si Bíďa vypůjčí stroj starých gumídků na ražení a opravy hopstrád. Jenže poklad je ve skutečnosti kořist loupeživých skřetů. Ti vzápětí chytí Bíďu s Bumlou, zmocní se „krtka“ a s jeho pomocí ukradnou ze Strdína korunní klenoty.

 


47. I DNES ZAPADÁ SLUNCE NAD HOPSANTÝDOU   (Return To Ursalia)
Lord Bodyček pošle do Gumdolí zprávu o návratu starých gumídků do Hopsantídy. Naši hrdinové tedy jedou do města. Zde se ale setkají s tlupou gumídků z Barbarova, kteří tu hledají superdělo, s nímž by vyhladili lidstvo. A jako by to nestačilo, Bodyčekův signál zachytil i Ignor. Ten se ihned vydá s tupouny do Hopsantídy s cílem získat nejprve další světloskop, a poté dělo. Gumídky tak čeká bitva na dvou frontách.

 


48. RANDÁLŮV PARÁDNÍ KOUSEK  (Tuxford’s Turnaround)
Na Strdíně se chystá velkolepý rytířský turnaj, což ovšem děsí rytíře Randála, který se domnívá, že odejde z boje zahanben. Kryštof se mu s pomocí Bídi a Bumly neúspěšně pokouší vrátit sebevědomí, ale skutečné problémy nastanou teprve v okamžiku, kdy se na téměř prázdném hradě objeví Stoupa v ženských šatech, který má připravit obsazení Strdína knížetem Ignorem.

 


49. BOD PRO LORDA BODYČEKA   (Thornberry To The Rescue)
Do Gumdolí zavítá Lord Bodyček. Gumídci a Kryštof ale nejsou z jeho návštěvy moc nadšeni, protože kam přijde, tam nadělá paseku. Zpočátku nejde o nic moc vážného. Ale když se mu povede prorazit díru do uzavřeného tunelu a osvobodit tak po staletí zajatou pavoučí příšeru, skončí veškerá legrace. Příšera chytí ostatní gumídky a unese je do svého doupěte, kde je hodlá sníst. Je na Bodyčekovi a Kryštofovi, aby tomu zabránili.

 


50. STOUPA DOBYVATEL   (Toadie the Conqueror)
Kníže Ignor má kvůli Medunii a gumídkům zlé sny. Stoupa mu na uklidnění čte pohádku o kouzelném brnění schovaném v Mramorové kryptě. Kníže to však jako pohádku nebere a jde brnění hledat. Společně se Stoupou se dostanou do krypty, poradí si se strážemi a získají brnění. To je však velmi malé a Ignor se do něj nevejde. Jenže Stoupa ano. Ignor tedy díky Stoupovi konečně dobyl Medunii. Hned poté ale Stoupa svého pána sesadí z trůnu a stane se králem sám.

 


51. DEN PLNÝ ZÁZRAKŮ   (A Gummi’s Work is never Done)
Brůča s Babčou se hádají, čí práce je těžší, a rozhodnou se, že si ji prohodí. Bohužel k tomu dojde zrovna v den, kdy Stoupa náhodou objeví plány starých Gumídků na Silostroj (mohutá kráčející mašina na kácení stromů), se kterým hodlá Ignor ztéci hradby Strdína. Babča coby nový gumídkovský mechanik je Ignorem zajata a po Ignorových kousavých poznámkách na její adresu stroj zpola nechtěně zprovozní. Teď musí Babča s Brůčou spojit své síly, aby zabránili Ignorovi a Stoupovi proniknout se Silostrojem až ke Strdínu.

 

 

52. BREPTA V ŘÍŠI SNŮ / Z BABIČČINA RECEPTÁŘE   ( Zummi in Slumberland /  A Recipe For Trouble)
Brepta v říši snů - Brepta se snaží naučit všechna kouzla nazpaměť. To však v kombinaci s Babčinými paprikami způsobí že začne mluvit ze spaní. V Gumdolí tak nastane pořádný poprask.

Z babiččina receptáře - Všichni už mají plné zuby Babčiných blivajzů. Tak Babča natrhá neznámou rostlinu, aby z ní udělala nový pokrm. To se ale nelíbí skřítkům, kteří z této rostliny musí vařit jídlo pro zlou slimejší příšeru, pokud se sami nechtějí stát jídlem. Skřítci se rozhodnou přinést jako náhradu gumídky. Babča ale připraví lepší hlavní chod.

 


Následující díly byly v České republice odvysílané poprvé až v roce 2011  na TV Barrandov (8.2. - 20.2.2011) 

53. KOUZELNÁ DEKA (Patchwork Gummi)
Lady Čajz slibuje pomstu poté, co král odmítne pomoci s chytáním gumídků. Bíďa,Bumla a Bára mezitím najdou starou deku. Když to zjistí Brepta, všem oznámí, že našli kouzelnou deku starých gumídků. Bára se rozhodne ukázat deku Kláře, ale při cestě ovšem deku ztratí a najde ji obchodník, který ji odnese na Strdín. Obchodník deku prodá lady Čajz. Při cestě domů však tupouni lady zničí vůz. Tak ji musí donést k ní domů, ale donesou ji na Lotrník. Lady Čajz najde na dece bouřkové kouzlo a použije ho proti gumídkům. Bára a Klára se mezitím pokusí dostat deku z jejích spárů. Když poskoci lady omylem shodí svíčku na deku a Bára ji uhasí a poté za pomoci Kláry, Brepty a Brůči donese do Gumdolí, dostane vlastní obrázek na dece.

 


54. KRÁLOVNA ZOBANŮ (Queen of The Carpies)
Bára by se ráda stala princeznou. Poví to Kláře, ale ta jí řekne, že být princeznou není snadné. Když Bíďa a Bumla čistí staré dělo, omylem se Bumla nechá vystřelit z děla, sestřelí krále Krhounů (Zobanů), ten ztratí korunu a žezlo. Bára je ovšem najde a krhouni si myslí, že přemohla krále, proto ji unesou jako svou královnu. Mezitím Bíďa a Bumla odnesou krále do Gumdolí a spolu s ostatními gumídky ho vyléčí. Ovšem král se rozhodne už nebýt "hodným ptáčkem" a odletí zpět. Když ale zjistí, že místo něj je jako král gumídek, rozzuří se! Bára je moc ráda, že přišel,a vrací mu korunu. Král poručí pochytat ostatní gumídky. Bára zůstane na hoře sama. Když se snaží slézt, spadne, ale zachrání ji hodný krhoun Bobo. Král krhounů a jeho armáda gumídky pochytají, ovšem Bára je zachrání a přemůže i krále. Potom korunu předá Bobovi a ten se stane králem krhounů. Ostatní gumídci jsou už v bezpečí.

 


55. BABČA BARČA (Rocking Chair Bear)
Bíďa s Bárou si spolu hráli. Bíďa bránil před Bárou vlajku a Barče se jí nedařilo zmocnit. Nakonec se jí to podařilo tím způsobem, že Bíďovi dala hádanku. Bíďa nevěděl a uprostřed přemýšlení se vlajky chopila. Bíďa jí začal honit, podařilo se jim srazit Bóžu a začli se prát. Bóžu zase osvítila múza a chtěl je zvěčnit, ale nakonec z toho sešlo. Bára se nabízela Bóžovi jako model, ale ten jí odmítl, že až bude starší. Doma v Gumdolí potom Bóža předváděl jiný nápad a přemluvil Bumlu a Brůču, aby s ním šli pro kus mramoru na sochu. Bíďa chtěl jít s nimi, ale Brůča mu vysvětlil, že nemůže, že je tam moc nebezpečno. To Bára si myslela, že je už dost stará na to aby šla, ale dopadla stejně. Jako obvykle jí to nedalo a šla také. Mezitím u lady Čajz: čarodějka zjistí, že se jí objevují vrásky, neboť vyprchává omlazovací kouzlo. Potřebuje mladou oběť, aby zas vypadala mladší. Co čert nechtěl, Bára jde lesem, kde jsou zrovna poskoci a ti ji lapí do sítě. Nakonec se Barče podaří jako zázrakem utéct, ale jeden poskok jí vytrhne pramínek vlasů. Barča si myslí, že je zachráněná… Ráno u snídaně, přijde místo malé Barči medvědí slečna. Všichni jsou překvapení. Bóža ji hned navrhne, aby mu stála modelem. Bára to ráda přijme ale s Bíďou už si hrát nechce. Mezitím u lady Čajz: čarodějce stačil i Bářin pramínek, na tvorbu omlazovacího amuletu. A čarodějka zase omládla. Naopak Barča je z postávání modelem unavená a po čase jde do postele. Ráno jde pro ni Babča, ale v posteli už není mladice jako včera, ale doslova stařenka. Brepta vyčte ve Staré Gumvědné Knize, že jsou to opravdu čáry. Brůča se zaváže, že jí vlásky přinese zpět. Jde s ním i Brepta a Bóža. Bára si hoví v křesle, ale jen na oko a okamžitě se vydává za nima o stařecké holi. Gumídkům přeje do karet to, že lady Čajz má dýchánek s kolegyněmi čarodějnicemi a pramínek vlasů tolik nehlídá. Ale vyčenichají je její poskoci. Lady Čajz to zjistí a přiváže je řetězi ke stropu. Mezitím se na její hrad dobelhá i Bára ,ale Čajz ji jednoduchým kouzlem udrží v šachu. Bára jí hned položí hádanku, jako předtím Bíďovi. Využije nepozornosti a čapne své vlásky. Hodí na čarodějnici závěs a osvobodí gumídky. Všichni pak odejdou hlavní vchodem jako vítězové. V Gumdolí si Bára uvědomí, že je vlastně ráda malá (aspoň ještě nějaký čas) a zase si jde s Bíďou někam hrát. 

 


56. NÁVRAT RUDÉHO MSTITELE (Once More the Crimson Avenger)
Bíďa coby Rudý mstitel se střetne s dvojicí lupičů, a přitom zachrání život malému chlapci, který je jeho obdivovatelem. Zloději kradou dál a dál, pokaždé pronásledováni Rudým mstitelem. Jejich šéf toho má dost, tak se s ním střetne sám a naprosto ho znemožní. Bíďa se rozhodne jako Rudý mstitel skončit. Vzápětí však zloději ukradnou peníze určené jako daň králi a na útěku unesou Bíďova nového kamaráda, který je poznal. A tak jde Rudý mstitel znovu do boje.

 


57. BRATR BRUMLA / NA GUMÍDKA NEVYZRAJEŠ (Friar Tum/Never Give a Gummi an Even Break)
Bratr Brumla - Bumlu dovede jeho neschopnost říct ne a touha po jídle až do kláštera. Zde se ovšem kromě něj ukryjí i skřeti a začnou v převlečení za mnichy krást. Je na Bumlovi, aby zachránil klášter.

Na gumídka nevyzraješ - Babča osvobodí gumídka, který byl nucen vystupovat jako pouťová atrakce, a vezme ho do Gumdolí. Netuší však že gumídek je ve skutečnosti jen obyčejný skřet. Než zjistí pravdu, jsou všichni kromě ní chyceni a stávají se novou atrakcí. Jenže Babčina odplata na sebe nenechá dlouho čekat.

 


58. MEDVĚD K POHLEDÁNÍ (True Gritty)
Gumídci společně s Barbarovskými gumídky se pokouší uvést Hopsantídu do původního stavu. Aby mohli pokračovat, musí sehnat zásoby vody. Brůča, Barbara a Bodyček jdou opravit akvadukt, zatímco Bíďa a Šutro se vydávají donést vodu z řeky. Zde narazí na skupinku pasáků ovcí. Šutro, stále toužící pomstít se lidem za vyhnání z Barbarova, vyžene pasákům všechny ovce z ohrady. Díky tomu dostane sebe, Bíďu, i ostatní do pořádného maléru. Nakonec i jemu dojde, že všichni lidé nejsou zlí.

 


59. ZÁMĚNA (Trading Faces)
Na Strdín se vrací Sir Viktor, aby zabránil svému bratrovi Ignorovi dobýt království. Ale Ignor připraví ďábelskou lest. Zneškodní svého bratra a v převleku za něj unese krále Kristiána na Lotrník.

 


60. TRABLE S BRUMLOU (Tummi Trouble)
Ignor koupí od cikánky elixír lásky, aby se do něj Lady Čajz konečně zamilovala. Dojde ale k nehodě a místo do knížete se Lady Čajz zamiluje do Stoupy. Aby toho nebylo málo, elixír zasáhne i Bumlu, ten se zamiluje do Lady Čajz, a ukradne pro ni Velkou gumvědnou knihu.

 


61. KŘÍDLA NAD KRÁLOVSTVÍM (Wings Over Dunwyn)
Ignor a tupouni pochytali všechny západní pávy, kteří se právě vrátili z dalekých krajin. Zbylo jen jediné čerstvě vylíhnuté mládě, o které se musí postarat Babča. Bude mít však větší starosti, protože Ignor chce ptáky zkrotit a zaútočit s nimi na Strdín ze vzduchu.

 


62. KDO JE LEPŠÍ PRINCEZNA (May the best Princess Win)
Král Kristián s Klárou jedou na návštěvu ke králi Ludvíkovi a princezně Marii, aby mu pomohli zastavit podlého markýza Bujabézu. Marie se opět začne vytahovat, a Klára přistoupí na její hru. Tím se z ní však stává stejný rozmazlenec jako je Marie. A aby to nestačilo, obě princezny unese Bujabéza. Naštěstí spolu s Klárou přijela i Bára, následovaná Bíďou a Bumlou.

 


63. TRADICE (The Rite Stuff)
V Hopsantídě se koná barbarovská zkouška medvědovosti. Kromě Míši ji poprvé v historii skládá i člověk - Kryštof. Oba dva si musí poradit nejen se spoustou Barbařiných pastí, ale i s mnohem horšími nástrahami, včetně dvou bytostí, které je chtějí chytit a stáhnout z kůže.

 


64. KRÁL IGNOR 1 (King Igthorn 1)
Ignor se všemi tupouny záhadně zmizel, a neukázal se už víc než rok. A tak Brepta, který se domnívá, že jsou pryč už navždy, posílá zprávu starým gumídkům, že se mohou vrátit. Ignor se však brzy vrací s exotickým termitem, který během chvíle zdemoluje obydlí gumídků. Hned poté kníže chytí Breptu, a s ním získá i Velkou gumvědnou knihu. Babča s Bumlou mu přispěchají na pomoc, ale Ignor chytí i je, a konečně získá recept na hopsinkovou šťávu. Breptovi se povede utéct, ale než stačí cokoliv udělat, Strdín je dobyt a Ignor se stává králem.

 


65. KRÁL IGNOR 2 (King Igthorn 2)
Brepta utíká do Hopsantídy a žádá Barbarovské gumídky o pomoc. Také zkouší odeslat světloskopem varování starým gumídkům, ale marně. Brepta se tak s gumídky z Barbarova rychle vrací zpět. Znovu se shledá s Bíďou, Bárou, a Kryštofem, a také s Babčou a Bumlou, kterým se konečně povedlo utéct. Poté se gumídci s Kryštofem vydávají osvobodit zbývající gumídky, zachránit staré gumídky, a jednou provždy zastavit Ignora.

 

 

 

 

     Autoři popisů: HonzaXXII, Krikri, lladda, Leonit, Fouré, Ondra, Honzi

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pohádky

(JayCZ Gumídci, 26. 7. 2015 13:53)

dobry

Gumídci

(JayCZ Pohádky, 26. 7. 2015 13:51)

Dobrý je tam 65 dílu dobrá pohádka jo jo

Bumla VS Brumla

(Jan Kliment, 19. 5. 2014 18:39)

Je to úplně stejné, ale má to písmeno R :-D

60 - nemělo by být "Trable s Bumlou" ??

(rob, 26. 2. 2014 18:05)

60 - nemělo by být "Trable s Bumlou" ?? - aspoň podle a originálního názvu popisu to tak vypadá

Re: 60 - nemělo by být "Trable s Bumlou" ??

(Disney Team, 26. 2. 2014 19:40)

Podle logiky by to tak mělo být, ale Bumlu takhle přejmenovali v dabingu těchto dílů jako například Báru na Barču. V názvu na začátku dílu tedy říkají "Trable s Brumlou".

změna

(Jan Kliment, 4. 11. 2013 21:45)

A všimli jste si taky, že od 14.dílu se podoba gumídků a všech postav trochu změnila :-)

Re: změna

(Disney Team, 5. 11. 2013 12:07)

Ano, jakoby ztratili na své "plastičnosti" a propracovanosti. Jak postavy, tak prostředí a celkově střih a dynamika záběrů... Zřejmě je dostal na starosti trochu jiný tým lidí. Nebo myslíte i jiné změny jako třeba barvy a detaily postav?

díly

(Jan Kliment, 4. 2. 2013 12:42)

A taky se modlím, aby nenapadlo někoho předabovat i zbylých 51 dílů z ČT!

poznámka

(Jan Kliment, 15. 10. 2012 16:16)

Ale vrtá mi hlavou proč s dodabováním těch posledních 13 dílů museli předabovat díl Stoupa dobyvatel :-O

Re: poznámka

(lladda, 15. 10. 2012 21:17)

To je záhadou. Buď dabing nezískali nebo byl nový dabing zadán omylem. Těžko říct.

poděkování

(Jan Kliment, 6. 10. 2011 23:22)

Díky, konečně je seznam Gumídků kompletní :-)

Re: poděkování

(lladda, 7. 10. 2011 12:20)

Ano, HonzaXXII dopsal všechny zbývající epizody a seznam je teď kompletní :)

Re: poděkování

(HonzaXXII, 9. 10. 2011 20:42)

Není zač:)

youtube

(anonym, 25. 3. 2011 17:58)

některé nové díly najdete na youtube když napíšete gumídci jen výš, jen dál, myslim že se zobrazí světloskop, jen výš, jen dál, bublinové trable a my cizinou jsme bloudili. HEZKÝ DÍVÁNÍ!

Gumídci

(Petr Haffner, 4. 1. 2011 9:20)

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda se dá někde sehnat DVD s Gumídky? Nebo se dá celý seriál někde stáhnout?

Předem děkuji za informaci a jsem s pozdravem

Petr Haffner

Re: Gumídci

(lladda (admin), 4. 1. 2011 18:18)

Dobrý den, oficiální české DVD s Gumídky se dá koupit v obchodech. Zatím vyšel v prosinci Disk 1 a během ledna vyjde Disk 2. Stejně tak je to i se seriálem Letohrátky a Rychlá Rota. Užijte si tento krásný Disneyho seriál!

zatím

(Ondra, 14. 2. 2011 12:39)

zatím tu jen napíšu názvy některých dílů.
56. Once More the Crimson Avenger/Návrat Rudého mstitele
57. Friar Tum/Never Give a Gummi an Even Break/Bratr Bumla/Na gumídka nevizraješ
58. True Gritty/Medvěd k pohledání


56. Once More the Crimson Avenger/Návrat rudého mstitele

(Ondra, 12. 2. 2011 14:40)

Za nějakou dobu vám to napíšu:-)
Musím si to v hlavě trochu srovnat.

Re: 56. Once More the Crimson Avenger/Návrat rudého mstitele

(lladda, 12. 2. 2011 15:44)

V pohodě, v klidu - je čas :) Díky!

55. díl BABČA BARČA

(Honzi, 10. 2. 2011 21:50)

Bíďa s Bárou si spolu hráli. Bíďa bránil před Bárou vlajku a Barče se jí nedařilo zmocnit. Nakonec se jí to podařilo tím způsobem, že Bíďovi dala hádanku. Bíďa nevěděl a uprostřed přemýšlení se jí chopila. Bíďa jí začal honit, podařilo se jim srazit Bóžu a začli se prát. Bóžu zase osvítila múza a chtěl je zvěčnit, ale nakonec z toho sešlo. Bára se nabízela Bóžovi jako model, ale ten jí odmítl, že až bude starší. Doma v Gumdolí potom Bóža předváděl jiný nápad a zlanařil Bumlu a Brůču, aby s ním šli pro kus mramoru na sochu. Bíďa chtěl jít s nimi, ale Brůča mu vysvětlil, že nemůže, že je tam moc nebezpečno. To Bára si myslela, že je už dost stará, nato aby šla, ale dopadla stejně. Jako obvykle jí to nedalo a šla. Mezitím u lady Čajz: čarodějka zjistí, že se jí objevují vrásky. Neboť vyprchává omlazovací kouzlo. Potřebuje mladou oběť, aby zas vypadala na 25 a ne na 1000 let, nebo kolik jí opravdu je. Co čert nechtěl, Bára jde lesem, kde jsou zrovna poskoci a ti ji lapí do sítě. Nakonec se Barče podaří jako zázrakem utéct, ale 1 poskok jí vytrhne pramínek vlasů. Barča si myslí, že je zachráněná… Ráno u snídaně, přijde místo malé Barči medvědí slečna. Všichni jsou překvapení. Bóža ji hned navrhne, aby mu stála modelem. Bára to ráda přijme, na Bíďovi nabídky ke hře peče. Mezitím u lady Čajz: čarodějce stačil i Bářin pramínek, na tvorbu omlazovacího amuletu. A čarodějka zase omládla. Naopak Barča je z postávání modelem unavená a po čase jde do postele. Ráno jde pro ni Babča, ale v posteli už není mladice jako včera, ale doslova stařenka. Brepta vyčte ve Staré Gumovědné Knize, že jsou to opravdu čáry. Brůča se zaváže, že jí vlásky přinese zpět. Jde s ním i Brepta a Bóža. Bára si hoví v křesle, ale jen na oko a vydává se za nima o holi. Gumídkům přeje do karet to, že lady Čajz má dýchánek s kámoškama čarodějnicema a tolik nehlídá. Ale vyčenichají je poskoci a Čajz to zjistí a přiváže je řetězi ke stropu. To se tam taky dobelhá Bára a Čajz ji kouzlem drží v šachu, ale Bára jí položí hádanku, jako předtím Bíďovi. Využije nepozornosti a čapne své vlásky. Hodí na čarodějnici záclonu, osvobodí gumídkovský chlapíky a s Gumídci odejdou hlavní vchodem jako vítězové. V Gumdolí si Bára uvědomí, že je vlastně ráda malá (aspoň ještě nějaký čas) a zas jde s Bíďou někam hrát.



 

Portrét